1. Domů
  2. Dokumentace
  3. WordPress
  4. Jak zajistit, aby váš web byl rychlý

Jak zajistit, aby váš web byl rychlý

Rychlost je důležitá! Návštěvníci vašeho webu jsou netrpěliví a Google odměňuje rychlé webové stránky s vyšším hodnocením ve výsledcích vyhledávání. Weby WordPress mohou být pomalé, pokud nejsou vytvořeny nebo nakonfigurovány správně. K dispozici jsou však služby, nástroje a metody pro zvětšení rychlosti vašeho webu WordPress.

Rychlý hosting – Existuje spousta webových hostitelů, ale většina z nich je ve výchozím nastavení pomalá. Jedním z hlavních důvodů je to, že sdílíte prostor se stovkami dalších webů „sdílený hosting“. Plány levného webhostingu nezahrnují funkce, které pomáhají s výkonem, jako jsou disky SSD (Solid State Drive) nebo ukládání do mezipaměti. Pokud zaplatíte trochu víc, můžete získat webhostingový plán, který obsahuje optimální funkce pro zlepšení výkonu, zabezpečení a správy. V závislosti na zakoupeném plánu to může také snížit potřebu pluginů třetích stran pro ukládání do mezipaměti, brány firewall, doručování e-mailů atd.

Dobré designové postupy – Existuje spousta témat WordPress, ale jen málo z nich bere výkon vážně v úvahu. Pravděpodobně nejlepší ultralehká témata jsou GeneratePress a OceanWP. Jsou však poměrně základní a pravděpodobně budete potřebovat určité znalosti HTML, CSS a možná trochu PHP. Zásuvné moduly pro vytváření stránek, jako jsou Divi nebo Beaver Builder, se nedoporučují, protože mohou vašim webům přidávat velkou váhu, zejména pokud nemáte žádné zkušenosti. Ještě lépe, najměte si profesionálního webového vývojáře, aby vytvořil super rychlé téma podle vašich požadavků.

Ukládání do mezipaměti – Pokud nákup vyššího webhostingového plánu není ve vašem rozpočtu, můžete použít plugin pro ukládání do mezipaměti WordPress, který vám pomůže věci urychlit. Plugin pro ukládání do mezipaměti vytvoří statické verze vašich stránek a příspěvků, které se zobrazí rychleji, protože nevyvolávají databázi pokaždé, když je návštěvník zobrazí. Když aktualizujete své stránky a příspěvky, většina pluginů do mezipaměti vyprázdní mezipaměť pro konkrétní stránku a umožní její opětovné vytvoření. Mezi skvělé příklady pluginů ukládání do mezipaměti pro WordPress patří WP Super Cache a W3 Total Cache.

Minifikujte a slučte skripty a styly – V závislosti na pluginech, tématech a dalších funkcích WordPress, které používáte, váš web pravděpodobně načítá několik skriptů a souborů CSS pokaždé, když někdo navštíví. Jak si dokážete představit, může to váš web zpomalit na procházení. Minifikace odstraní „chmýří“ z těchto souborů a slučování dobře sloučí více souborů pro efektivnější načítání. Některé pluginy pro ukládání do mezipaměti WordPress tyto funkce nabízejí, proto si je ověřte, pokud některý používáte. Pokud nepoužíváte plugin pro ukládání do mezipaměti nebo váš webový hostitel neobsahuje ukládání do mezipaměti, můžete použít šikovný plugin s názvem Autoptimize.

Komprimujte obrázky – Pokud nahráváte obrázky pořízené přímo z vaší fotografie nebo fotoaparátu, jsou pravděpodobně velké. V závislosti na vašem hostiteli webu je možná nebudete moci nahrát na svůj web WordPress. Nejprve musíte změnit velikost obrázků, než je nahrajete pomocí nástroje, jako je Photoshop nebo IrfanView. Ať tak či onak, na nejdelší straně pravděpodobně nikdy nebudete potřebovat nic většího než 1400 pixelů. Po jejich nahrání použijte obrázky ke komprimaci pomocí pluginu WordPress, jako je Imagify nebo TinyPNG . Pravděpodobně si nevšimnete žádných vizuálních rozdílů, ale načtou se mnohem rychleji.

Minimalizujte vložený obsah – Omezte množství obsahu, který vložíte z účtů sociálních médií. Je opravdu skvělé vložit svou stránku Facebook, videa z YouTube nebo jiný dynamický obsah ze svých účtů na sociálních médiích, ale mohou váš web opravdu přetáhnout dolů. U každého objektu, který vložíte, je nutné jej načíst z webu externího zdroje pokaždé, když někdo navštíví váš web. Pokud navíc vložíte více objektů z různých zdrojů, doba načítání bude jen trpět, protože tento obsah musí být získán z každého zdroje. Nejlepším řešením je jednoduše odkazovat z vašeho webu na obsah sociálních médií.

Neinstalujte příliš mnoho pluginů a šablon – Fráze „příliš mnoho“ je samozřejmě subjektivní. Měli byste si však uvědomit, že instalujete pouze pluginy a šablony WordPress, které hodláte skutečně používat. Pokud experimentujete s více pluginy pro konkrétní úkol, nezapomeňte odstranit pluginy, které se rozhodnete nepoužívat. Podobně, jakmile určíte šablonu, kterou budete používat, odeberte všechny ostatní šablony, které jste dříve testovali. Existuje spousta argumentů o tom, zda mít „příliš mnoho“ nainstalovaných pluginů a šablon skutečně má nějaký rozdíl, ale můžete to hrát bezpečně, když si ponecháte pouze ty, které budete používat.

Použijte síť pro doručování obsahu – Ten je volitelný a závisí do značné míry na provozu, který váš web přijímá. Pokud například váš web každý den přijme tisíce návštěvníků, může být rozumné investovat do služby CDN (Content Delivery Network). Podobně, pokud přijmete mnoho globálních návštěvníků, může být užitečné CDN. Pamatujte, že mnoho společností poskytujících webhosting nabídne volitelnou službu CDN za příplatek, nebo mohou mít přidružení, které vám přinese slevu. Všimněte si, že menší weby s menším provozem by pravděpodobně neměly prospěch z použití CDN, a to jak z hlediska skutečného výkonu, tak z hlediska nákladů.

Výsledek? – Nakonec zkontrolujte výsledky svého úsilí! Nezapomeňte navštívit stránky jako GTMetrix , Pingdom Tools nebo WebPageTest před a po provedení jakýchkoli úprav, abyste mohli sami vidět výkon své práce.

Štítky , ,
Pomohl Vám tento článek? Ano Ne